Monday, August 11, 2008

Epilog

http://i9.photobucket.com/albums/a93/SOLISNNYC/AMOROSA/JANET/elba/love3.jpg


Epilog sebuah cinta
Ku ukir perlahan
Bertemankan tinta nan basah
Di atas sekumal kertas
Di malam hari
Yang dibasahi titisan jernih dari angkasa

Epilog sebuah cinta itu bermula
Pabila kubuka hati ini buatnya
Bertakhta di sanubari ku
Janji kehidupan dicatur
Antara aku dan dia
Penuh mesra, sayang, dan cinta.

Namun
Semua itu bagaikan tiada lagi
Kehadiran insan itu
Menggamit suasana penuh emosi
Kenangan lama diungkit kembali
Cinta yang silam dibawa ke saat ini

Akhirnya
Semua telah berubah
Dia yang dulunya menyayangi diri ini
Kini berpaling tadah
Mengejar kembali cinta silam itu
Mengejar kembali insan
Yang merupakan cinta pertamanya

Sedangkan aku
Hanyut di dunia ku
Kehidupan bagaikan tiada lagi
Masih terngiang kata-kata itu
Yang meniti di bibir dirinya
Saat meninggalkan aku
" Saya bukan tak sayangkan awak,
tapi perasaan itu makin berkurang"

Epilog cinta itu
Kini berakhir
Dan aku
Membawa hati ini pergi
Jauh dan jauh…

No comments: