Wednesday, January 26, 2011

radiant'ness'

dalam beberapa minggu yg lepas, ada tertengok satu drama jepun "電車男".. ntah macam mn plak terasa nak marathon drama (11 episod) smpi kul 5 pagi... watak utama cerita ni adalah Densha, seorang lelaki 22 tahun yang obses ngan anime dan seangkatan.

memandangkan aku pon minat gak la anime, trasa cam berkait je... pada mulanya aku x faham kenapa karekter nya agak.... innocent(x sure lah apa istilah yg tepat). tp slepads beberapa episod berlalu, brulah aku dpt memahaminya sedikit.. seorang lelaki yang sentiasa dibuli di tempat kerja dan selalu dipandang jijik/disgusting oleh girls kerana penampilannya...

pada satu hari ni, ketika dia otw nak balik umah ngan train... dia jumpa sorang awek (Hermes) yg cun duduk bertentangan... oleh krana awek tu terlebih cun, Densha nervous lak tgk Hermes.. kdg2 je curi2 tgk... anyway aku bukannya nak tulis cerita ni smpi abis... hoho... tengok la sendiri ye kalu nak tahu sambungan dia... yg mn aku mampu je aku tulis..

Hermes lak bru je break ngan balak dia... sebab break, balak dia tipu Hermes.. pastu, parent Hermes pon nak bercerai atas sebab tipu-menipu... then, Hermes jadi sgt2 sensitif ngan kes2 tipu ni... sepanjang cirita ni, ada 2 kali Densha tipu Hermes... 1 x sengaja, dan 1 sengaja tipu... abes pasal heroin...
aku dah malas nak tgk cerita ni lg sebab first time aku tengok cerita ni, mesti 'dehydration' utk setiap episod... sgt terharu la aku tgk cite ni... memandangkan cerita ni berdasarkan kisah benar (katanya)... aku harap cerita ni dpt memberi satu inspirasi yang berpanjangan.... walaupon drama ni dah lama ada...

No comments: